Tuesday 9 June 2015

Tesla klinkt klaar om de stekker eruit te trekken op de beloofde batterij-swap-technologie


Elon Musk ooit geprezen batterij swap als de ultieme oplossing voor het zero-down-time elektrisch voertuig "opladen" beroemde blijk van een live-swap op een Model S op het podium in het midden van 2013 - maar dat de technologie soort viel van de kaart als Tesla gericht op het opbouwen van een netwerk van high-speed aanjagers, eindelijk de lancering met een gejammer op één station Californië eind vorig jaar.

Nu, het klinkt als swaps zijn in principe dood bij aankomst. In antwoord op een vraag van een investeerder op de vergadering van Tesla's aandeelhouder van vandaag, Musk was brutaal eerlijk over de situatie:

Wij hebben de LA-to-San Francisco pak swap vermogen in plaats, en ik geloof dat alle Model S eigenaren in het gebied van Californië zijn uitgenodigd op dit punt om het uit te proberen. En wat we zien is een zeer lage koers nemen voor de verpakking swap station. Dus hebben we een eerste ronde van de uitnodigingen, waar we in principe net als 200 uitnodigingen, en ik denk dat er waren een totaal van vier of vijf mensen die wilden dat te doen, en ze deed het gewoon een keer. Dus, oke, het is duidelijk niet erg populair. En toen zeiden we, oke, laten uitbreiden die uitnodiging aan alle klanten, maar ik zou verwachten dat alle klanten ruwweg gedragen als die eerste steekproef.
Het is gewoon, mensen niet de zorg over pak swap. De aanjagers zijn snel genoeg dat als je rijdt van LA naar San Francisco, en u een reis op 09:00 beginnen, tegen de tijd dat je naar, zeg, 's middags, je wilt stoppen, en u wilt uw benen te strekken, hit het toilet, een hapje te eten, een kopje koffie, en op uw manier, en tegen die tijd, is de auto opgeladen en klaar om te gaan, en het is gratis. Dus, het is net, waarom zou je het pak swap? Het heeft niet veel zin.
We bouwden het pak swap in de auto, want we waren niet zeker of mensen zouden willen de verpakking swap te kiezen of niet. We dachten dat mensen liever Supercharging, maar we waren niet zeker, dus dat is waarom we de bouw van de verpakking swap vermogen. En gebaseerd op wat we hier zien, is het onwaarschijnlijk dat iets dat de moeite waard is uit te breiden in de toekomst te zijn, tenzij er iets verandert .
Voor de aanjagers, zoals we al zeiden in de eerste persbericht, de aanjagers zijn gratis. Het is eigenlijk vrij lange afstand voor het leven, voor altijd. Dus vrij lange afstand altijd is wat de aanjagers leveren. Nu zijn er een paar mensen die heel agressief worden gebruikt voor de lokale Supercharging, en we zullen een soort van stuur ze maar een herinnering dat het cool is om dit af en toe te doen, maar het is bedoeld om een ​​lange-afstand ding. Maar het is vrij lange afstand altijd, en het is eigenlijk ingebouwd in de kosten van de auto. En op basis van wat we zien in termen van de economie, het ziet er heel draaglijk.
Natuurlijk, de slechte opname Musk zag in de "steekproef" is kunstmatig laag. De huidige zender doet swaps enkel op afspraak; Niemand vult hun auto gastank op afspraak, dus het is geen wonder dat niemand het krijgen van een batterij swap op een regelmatige basis. In werkelijkheid, aanjagers en batterij swaps zou hebben allebei hun plaats als de swap-infrastructuur was genoeg gebouwd - er is iets voor te zeggen om naar een tankstation te trekken op een wijk hoek en het krijgen van een volledige lading binnen enkele seconden - maar alleen van het bedrijf heeft een enkele proef station lopen, en het zou miljarden dollars en jaren weg te zijn van het bouwen van dat netwerk uit. Voor een bedrijf met veel prioriteiten, grote ambities, en de beperkte middelen, de swaps zijn laaghangende fruit te snijden.

Musk ook vermeld dat de eerste Model X leveringen zijn slechts een paar maanden uit; gezien zijn ambivalentie, zou het niet verrassend zijn als ze verloren swap ondersteuning helemaal.

Custom battery packProtection circuit modulesLiFePO4 Battery

No comments:

Post a Comment